Diétny jedálniček – jarné jedlá

Na jar sa všetko vôkol nás rozzelená, všetky živočíchy sa prebúdzajú zo zimného spánku. Pre náš organizmus je toto jedno z najlepších a najvhodnejších období, aby sa čo najrýchlejšie zbavil nahromadených toxínov, nadobudnutých počas zimného obdobia, a samozrejme nie je zanedbateľné ani to, že sa môžeme zbaviť niekoľkých nazbieraných kíl, kým príde leto. Našťastie, z jarných jedál  zostavený jedálniček redukčnej diéty nepotrebuje na zvládnutie  žiadne zvláštne úsilie. Prečítajte si náš jarný diétny jedálniček zostavený na celý týždeň, zaručí vám schudnutie.

Diétny jedálniček – jarné jedlá

Konzumovaním jarných jedál možno ľahko doplniť počas zimy zníženú hladinu vitamínov a výživných látok.  Ale nielen v tomto vám vedia pomôcť jarné pokrmy: na vlákniny bohatá čerstvá zelenina a ovocie prispievajú k vyplaveniu a odstráneniu toxínov v hrubom čreve. Aj vďaka týmto účinkom jarné jedlá a z nich  zostavený diétny jedálniček účinne podporujú úbytok váhy  a zabezpečia  ploché brucho.

Návrh diétneho jedálnička:

Pondelok:

Raňajky: 1 šálka cereálií alebo nesladených müsli s 3 lyžicami odtučneného mlieka; čaj alebo káva s 1 lyžičkou medu.

Obed: 3 kusy parených guliek z mletého ​​kuracieho alebo morčacieho mäsa  s dusenou grilovanou zeleninou (baklažán, kalifornská paprika, cuketa).

• Večera: dva tenké plátky celozrnného pečiva, 6 dkg surovej šunky, jedna paradajka, 2 šalátové listy; ovocný šalát zo 4 stredne veľkých jahôd, 1 hrsť bobúľ čierneho hrozna, z 1 plátku čerstvého ananásu, nakrájaného na kocky, z polovice nakrájaného kivi.

Počas dňa, keď sa prihlási hlad, zažeňte ho dvoma kúskami mrkvy a jednou hrsťou malín.

Utorok:

Raňajky: ½ šálky obilnín a nesladených  müsli, 3 lyžice  odtučneného mlieka; 1ks prírodného jogurtu bez tuku; čaj alebo káva s 1 lyžičkou medu.

Obed: 200g na kocky nakrájaných a okorenených -curry, pálivá paprika, rasca, šalvia, atď.- morčacích pŕs; tenký plátok celozrnného pečiva; ovocný šalát zo 4 stredne veľkých jahôd, pol banánu, 1 plátku čerstvého ananásu, nakrájaného na kocky.

Večera: 1 varené vajce alebo z  dvoch vaječných bielkov  praženica; olivovo olejový korenený šalát: pol hlávky zeleného šalátu, dve menšie paradajky, rukola; tenký plátok celozrnného pečiva.

Počas dňa, keď sa ohlási hlad, zažeňte ho: pol banánom, 1 hrsťou čerešní.

Streda:

Raňajky: 1 šálka cereálií, nesladeného müsli alebo tri lyžice odtučneného mlieka; čaj alebo káva s 1 lyžičkou medu.

Obed: 130 g cestovín z tvrdej múky s paradajkami alebo s extra panenského olivového oleja a lyžicou nastrúhaného nízkotučného syra; šalát z polovice hlávkového šalátu, z malého kúsku uhorky – so šupkou - 1 paradajka, jedna mozzarella.

Večera: 200 g duseného tuniaka; 150g miešanej dusenej zeleniny (zemiaky, mrkva, zelená fazuľka, cuketa).

Počas dňa, keď sa ohlási hlad, zažeňte ho: 5 kúskov jahôd, 1  jablko.

Štvrtok:

Raňajky: dva tenké plátky toastu s trochou masla a džemom bez pridaného cukru, alebo s nízkotučným roztierateľným syrom; čaj alebo káva s 1 lyžičkou medu.

Obed: 200 g grilovaného, chudého bravčového mäso; 200 g špenátu duseného s citrónovou šťavou a extra panenským olivovým olejom; 2 plátky čerstvého ananásu.

Večera: veľká dávka šalátu z  rukoly, jednej paradajky, papriky, jednej nasekanej surovej mozzarelly, 1 malého vareného zemiaku a konzervovaného – 50 g – tuniaka.  

Počas dňa, keď potrebujete zahnať hlad: dva kusy mrkvy, 1 hrsť čerešní alebo višní.

Piatok:

Raňajky: dva tenké plátky toastu s trochou masla a džemom bez pridaného cukru alebo s nízkym obsahom tuku roztierateľného syra; čaj alebo káva s 1 lyžičkou medu.

Obed: 200 g grilovanej morskej ryby; niekoľko kúskov cherry paradajok; 150 g varenej brokolice alebo ružičkového kelu s citrónovou šťavou, korením a extra panenským olivovým olejom; 4 stredne veľké jahody, pol banánu, 1 plátok čerstvého ananásu, nakrájaného na kocky.

Večera: dva tenké plátky celozrnného chleba,  6 dkg surovej šunky s paradajkami; 2 plátky čerstvého ananásu.

Počas dňa, keď potrebujete zahnať hlad, zažeňte ho: jedným  jablkom, jedným  banánom.

Sobota:

Raňajky: 1 kúsok koláča, s  medom alebo džemom; čaj alebo káva s 1 lyžičkou medu.

Obed: 2 plátky surovej šunky; tenký plátok celozrnného pečiva; šalát z 1 avokáda, hrsti kukurice, alebo duseného hrášku, 1 hlávkový šalát s citrónovou šťavou, korením a extra panenským olivovým olejom.

Večera: 1 stonka zeleru, 1 malá mrkva, ½ fenikla, 1 paprika s citrónovou šťavou, korením a extra panenským olivovým olejom; 150 g hubového rizota; 150g zmiešaného lesného ovocia.

Počas dňa, keď potrebujete zahnať hlad: jedno jablka, jeden  banán.

Nedeľa:

Raňajky: 1 plátok koláča, s medom alebo džemom; čaj alebo káva s 1 lyžičkou medu.

Obed: 200 g grilovaného alebo vareného chudého bravčového alebo 150 g  hovädzieho mäsa, pripraveného vo woku s miešanou zeleninou -cuketa, baklažán, mrkva -  ovocný šalát zo 4 stredne veľkých  jahôd, 1 hrsti čierneho hrozna, 1 plátku čerstvého nakrájaného ananásu, pol nakrájaného kivi.

Večera: 3 kusy tenkého toastu so cherry paradajkami, alebo so zeleným  koreneným, chudým syrom, 2 plátky údeného lososa, 2 plátky čerstvého ananásu.

Ak počas dňa chcete zahnať  hlad: 1 hrsť čerešní, 1 hrsť malín a černíc. Je veľmi dôležité, aby ste popri jarnej strave pili čo  najviac tekutín, najmä nesýtené minerálky.  Pre zmenu môžeme skúsiť nasledujúci bylinný nápoj, ktorý urýchľuje proces detoxikácie.

Nápoj pri jarnej redukčnej diéte

• 20 g brezového lístia

• 20 g listov žihľavy

• 20 g lipového kvetu

• 10 g anízu a feniklu

Príprava: Dajte variť asi 200 ml vody. Suroviny zmiešajte, do hrnčeka nasypte za lyžicu, zalejte vodou, nechajte lúhovať 10 minút, potom  preceďte a pite ešte  vlažné.

 

Vzorový jedálny lístok jarného chudnutia 162

V zime  sa človek hýbe oveľa menej, a konzumujú sa ťažké jedlá s obsahom tuku oveľa častejšie, takže niet divu,  že takmer každému  nabehne  niekoľko kíl navyše. Našťastie jarné chudnutie sa snúbi s detoxikáciou, absolvovaním ktorej sa ľahko dá získať pôvodná váha, ba čo viac, aj  cítiť sa bude človek oveľa lepšie. Jar je obdobím veľkého upratovania, &n...
Čítajte ďalej

Recepty zo špargle| Zdravé jarné dobroty 100

Aj napriek tomu, že špargľa má mnoho liečivých vlastností, nepatrí medzi najobľúbenejšie zeleniny. Je to najmä  dôsledok nedostatku vhodných receptov: špargľa sa pripravuje predovšetkým na pare, alebo ako polievka. Existuje však nespočetné množstvo jedinečných a pritom ľahko pripraviteľných jedál zo špargle. Špargľa je jednou z prvých jarných zelenín, preto má dôležitú úlohu v dopln...
Čítajte ďalej