Zmena životného štýlu: Ako začať?

Cítite sa zle, často chorľaviete, máte nadváhu? Ak netrpíte závažným ochorením niektorého orgánu tela,  a ťažkosti vám nespôsobili infekcie, riešením na vaše ponosy môže byť zmena životného štýlu. Okrem toho, zmena životného štýlu môžu pomôcť zmierniť aj nepríjemné príznaky ochorení.

Zmena životného štýlu: Ako začať?

Cukor, živočíšne tuky a potraviny, bohaté na rôzne pridané látky, malý pohyb, častý stres: toto všetko patrí k takzvanému dnešnému modernému životnému štýlu. Aj keď je náš organizmus schopný dlhú dobu  odolávať týmto negatívnym účinkom, po určitej dobe dôjde k jeho poškodeniu. Toto môže mať za následok pretrvávajúcu nevoľnosť, nespavosť, poruchy trávenia a obezitu, vzhľadom k oslabeniu imunitného systému sa objavia aj časté infekcie a pod vplyvom hromadenia toxínov vznikajú rôzne ochorenia. Je preto veľmi dôležité, aby ste zmenili životný štýl, čo môže pomôcť nielen  zmierniť príznaky, alebo ich úplne eliminovať ale aj  pri prevencii.

Zmena životného štýlu a detoxikácia

Prvým krokom pri zmene životného štýlu je detoxikácia. K absolvovaniu  kvalitnej detoxikácie máte k dispozícii množstvo rôznych kúr, predtým však,  ako si akúkoľvek vyberiete, zvážte, či budete vedieť dodržať inštrukcie vybranej kúry. Zmena životného štýlu totiž nemá význam, ak trvá len niekoľko dní!

Neváhajte si vybrať menej drastické, ale pomerne dlhšie trvajúce spôsoby, ktoré navyše prinesú oveľa lepšie výsledky a nezaťažia zbytočne organizmus.

Na zmenu životného štýlu sú najlepšie  10 dňové detoxikačné kúry, ktoré zbavia organizmus úplne toxínov, prečistia krv, odstránia nánosy škodlivých usadenín zo stien hrubého čreva. Priaznivé účinky zmeny životného štýlu sa prejavia takmer okamžite, ihneď sa  výrazne zlepší trávenie a látková výmena organizmu, rovnako sa upraví aj rovnováha črevnej flóry. Toto je obzvlášť dôležité, pretože v hrubom čreve sa nachádza 70 percent imunitných buniek, a tak je aj fungovanie imunitného systému priamo ovplyvnené stavom črevnej flóry. Preto sa aj upravením a udržiavaním rovnováhy črevnej flóry zlepšuje odolnosť organizmu, ktorý takto oveľa ľahšie bojuje a odoláva chorobám. A ešte jedna vec: prospešné črevné baktérie spolupracujú pri výrobe celej rady enzýmov a vitamínov, úspešne brzdia rast škodlivých mikroorganizmov. Oveľa lepšie výsledky možno dosiahnuť, ak sa popri detoxikácii postaráme aj o doplnenie probiotických baktérií, čo môžeme najľahšie dosiahnuť užívaním probiotíkprebiotík. Pomocou zmeny životného štýlu môžete dosiahnuť aj lepšie fungovanie tráviaceho a imunitného systému.

Zmeňte svoj jedálny lístok

Súbežne so začatím detoxikácie, ktorá je súčasťou zmeny životného štýlu, zmeňte aj jedálny lístok.  Ak je to možné, vyhnite sa úplne alebo aspoň minimalizujte:

• biely cukor

• živočíšne tuky

• pridané látky

• vyššie množstvo sacharidov

obsahujúce potraviny, a to najmä konzumovanie hotových jedál a polotovarov (napr. mäsové konzervy), rovnako treba narábať opatrne so soľou. Namiesto toho v záujme úspechu zmeňte životný štýl, jedzte čím viac, k detoxikácii, k očiste črevnej mikroflóry a k obnove rovnováhy črevnej flóry, potrebnú, na vlákniny bohatú

• zeleninu

• ovocie

• celozrnné obilniny.

Odporúča sa konzumovať aj mliečne výrobky, zvoľte si však  rozhodne verziu s nízkym obsahom tuku. Ak nechcete odstrániť konkrétne nejaký zdravotný problém, užívajte rôzne liečivé bylinky, ktoré posilnia váš imunitný systém a zlepšia aj trávenie. Okrem toho, nezabudnite na alkalizáciu, užívanie antioxidantov a nenasýtených mastných kyselín. Dôležitým pravidlom zmeny životného štýlu je vypiť 2,5-3 litre čistej vody denne, ale treba si byť vedomí aj toho, že zelenina a ovocie obsahujú  tiež veľké množstvo tekutiny, takže popri vhodnej strave by príjem tekutín nemal prekročiť 3 litre denne. Dodržiavajte pravidlo viackrát a menej, teda jedzte denne  6-8 krát, dôkladne prežujte jedlo - pamätajte, trávenie začína v ústach - a pokojne, bez náhlenia ho skonzumujte. Vtedy postupujete správne, ak zmena životného štýlu reguluje rovnako  aj príjem kalórií. V závislosti od fyzickej aktivity je dôležité, ak spálite  25-50 kalórií na kilogram, ak chcete schudnúť, musíte skonzumovať asi 15 kalórií, aby ste dosiahli svoju normálnu váhu.

To znamená, že pre 70 kg vážiaceho človeka pri riadenom znížení hmotnosti je odporúčaný príjem kalórií cca 1000-1100, čo je veľká príležitosť pre zmenu životného štýlu.

Tabuľka kalórií (1 gram):

• proteín 4 kcal

• sacharidy 4 kcal

• tuky 9 kcal.

Podiel sacharidov v strave by mal byť 45 percent, 30 percent  tukov, a bielkovín 25 percent.

Minimálny pohyb potrebuje každý

A vôbec nielen minimálny! Ideálne je pohybovať sa denne po dobu najmenej 30 minút. Nemusíte myslieť hneď na nejaký extra športový výkon, úplne stačí intenzívna chôdza, práca na záhrade alebo v domácnosti. Uistite sa však, aby ste nevzali na seba veľké bremeno, ale skôr postupne zvyšujte zaťaženie, takto si zabezpečíte úspešnú zmenu životného štýlu.

Vedeli ste, že?

Skvelým začiatkom úplnej zmeny životného štýlu môže byť stredomorská diéta. Neváhajte sa do nej pustiť, rozhodne nebudete výsledkom sklamaní.

Referencie:

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/books/NBK326737/

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/books/NBK11795/

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC3584303/

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/20205683

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC3977406/

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/22508257

Z dievčaťa s kýlovým pásom modelka, neskôr trénerka životného štýlu 5

Dievčina z Nógrádskeho kraja, vyrastala na tomto, dnes slávnom budhistickom pútnickom mieste, v Becske. Malá dedina, kde sa teraz obráti tisíce ľudí každé leto, aby obdivovali budhistický chrám, bola domovom Bey Ács, ktorej životný príbeh nie je zvyčajný. Ako hosť RTL Klubu v programe Fókusz otvorene a úprimne hovorila o svojej minulosti. Písal sa rok 2000, keď vtedy 14-ročná š...
Čítajte ďalej

Kardiovaskulárne ochorenia | Varovné signály 4

Je už dávno známe, že náš biologický vek nezávisí od počtu rokov, ale od stavu našich ciev. Znalosť aktuálneho stavu ciev je preto z hľadiska nášho zdravia veľmi dôležitou informáciou. Kardiovaskulárne ochorenia zapríčinené artériosklerózou v dôsledku nezdravého života bez dostatočného pohybu, fajčenia, nezdravého stravovania či iných negatívnych vplyvov z okolia sú bohužiaľ v našej krajine veľmi ...
Čítajte ďalej